Krijg meer klanten & win tijd door prospects maximaal te informeren met het content machine framework

Krijg maximaal geïnformeerde kopers
met het content machine framework

Waarom je content vandaag niet scoort.

Je maakt content. Blogartikels, infographics, nieuwsbrieven, socialmediaposts, whitepapers, video’s, webinar, podcasts … Maar vaak loopt het dan nog mis. Herkenbaar?

No worries, er zijn nog organisaties met hetzelfde probleem.

Meer dan 55% van alle organisaties heeft het moeilijk om op een consistente manier kwalitatieve content te brengen die zorgt voor impact.

Bron: The State of Content Marketing door SEMrush, op basis van een bevraging bij 1.500 marketeers wereldwijd.

  • Werken je teams wel efficiënt? We zien vaak dat elk format z’n eigen invalshoek en proces heeft, waarvoor afzonderlijk input en kwaliteitscontrole nodig is. Dat vraagt heelt wat tijd en middelen.

  • Mist je verhaal een rode draad? Als je contentuitingen ondersteunen idealiter je kernboodschap. Is dat niet het geval, dan is het voor prospects vaak verwarrend om te weten waar je precies voor staat. Zonder centraal concept ga je ook niet het effect van ‘compounded gains’ realiseren.

  • Vind je dat je content eerder op de vlakte blijft en niet écht meerwaarde biedt? Dan komt het erop aan om te achterhalen wat je klanten écht willen weten, en die informatie op te halen bij de juiste interne actoren.

  • Ontbreekt het je aan inspiratie om consistent aanwezig te zijn op social media? Dankzij ‘content scaling’ heb je altijd een poule van mogelijke posts om naar terug te grijpen, zo vallen je feeds nooit meer stil.

  • Ken je de echte impact van je content? Dankzij self-reported attribution brengen we 1:1 in kaart welke prospects komen aankloppen naar aanleiding van je contentinspanningen. Zo maken we de impact van content op je bottomline eindelijk écht meetbaar.

Content Machine Framework - Pyramid

zo win je altijd met je contact.

content machine framework.

pillar content.

deel je expertise

Wat heb je te vertellen? En wat wil je doelgroep horen? Op die snijlijn zit je pillar-content. De centrale draaischijf van je verhaal. We tonen je expertise via het meest gesmaakte format van je ideale klant.

micro-content.

schaal je expertise

Je centrale format wordt opgedeeld in micro-content. Hapklare informatie die altijd linkt naar je centrale draaischijf. Het doel? Je doelgroep maximaal bedienen met je expertise.

distributie.

verdeel je expertise

Met betaalde ads landt je pillar-content en micro-content bij je ideale doelgroep. We kijken naar feedback en engagement. En optimaliseren je boodschap voor maximaal effect.

content machine framework.

de 3 bouwstenen.

Content Machine Framework - Pyramid

pillar content.

deel je expertise

Wat heb je te vertellen? En wat wil je doelgroep horen? Op die snijlijn zit je pillar-content. De centrale draaischijf van je verhaal. We tonen je expertise via het meest gesmaakte format van je ideale klant.

micro-content.

schaal je expertise

Je centrale format wordt opgedeeld in micro-content. Hapklare informatie die altijd linkt naar je centrale draaischijf. Het doel? Je doelgroep maximaal bedienen met je expertise.

distributie.

verdeel je expertise

Met betaalde ads landt je pillar-content en micro-content bij je ideale doelgroep. We kijken naar feedback en engagement. En optimaliseren je boodschap voor maximaal effect.

content kickstart.

jouw straf contentplan in 5 stappen.

content kickstart.

jouw straf contentplan in 5 stappen.

“Vroeger sprongen we van marketingcampagne naar marketingcampagne, nu brengen we de expertise die we hebben naar buiten op een meer diepgaande manier, waardoor deals sneller in ons voordeel vallen.”

“Ongelooflijk om te zien hoe onze socials bewegen en hoeveel positieve reacties we krijgen van de markt. En er hebben zich nog nooit zoveel high-intent prospects spontaan aangeboden als de laatste maanden gebeurt.”

“Het is een andere visie op marketing, meer slow burn, maar we zijn meer dan ooit met ons technisch verhaal op een consistente manier aanwezig bij onze verschillende doelgroepen.”

“Door consistent kennis te delen en vragen van prospects te beantwoorden, zonder daarvoor iets in ruil te verwachten, hebben we enorm veel geloofwaardigheid opgebouwd in de markt. We zien dat klanten ons gemakkelijker vinden van zodra de nood er is.”

Marleen De Vijt - Quote

“Dankzij onze podcast kunnen we de soms complexe wereld van investeringsvastgoed heel genuanceerd brengen. Dat wordt geapprecieerd in de markt, want tijdens gesprekken wordt het vaak aangehaald als reden om contact op te nemen.”

Christophe Lejeune