Je content consistent delen via je company page en persoonlijke profielen, da’s al half gewonnen. Je bent immers op een inhoudelijke manier zichtbaar, en da’s waar het om draait bij buyer enablement. Nog een stapje verder gaan en je expertise gegarandeerd tot bij je doelgroep krijgen? Dan ben je overgeleverd aan distributie via paid campagnes. Je kan perfect je droomdoelgroep samentellen en deze targeten met je content voor maximale consumptie van je boodschap. Doe dat trouwens vanuit de juiste mindset: het is niet per se de bedoeling dat gebruikers doorklikken naar je website. Het hoofddoel is dat mensen je boodschap zien verschijnen en tot zich nemen.

In deze aflevering van de Content Machine Podcast vragen we Cindy, paid social expert bij StrongTale en Websteak, hoe zij content verdeelt via sociale kanalen, waarom kennisdeling in de awareness-fase zo belangrijk is, en waarom bedrijven worstelen met hun advertentiebudget. Start!

De voordelen van paid ten opzichte van organisch

Paid adverteren is de perfecte aanvulling op organisch content plaatsen. Je kan gemakkelijk een specifieke doelgroep bereiken, zoals bijvoorbeeld mannen boven de 40 jaar, die in Antwerpen wonen, met bepaalde interessen en gedragingen op social media.

Het voordeel? Je kan je content opschalen en verder verspreiden in de feed.

Bij advertenties zie je vaak call-to-actions als Schrijf je in. Dat zijn advertenties die focussen op leads. De kern van buyer enablement is echter informatiedeling, eexpertise naar buiten brengen.

Want je moet je kennis zichtbaar maken in de feed.

Hoe? Door experten in je bedrijf aan het woord laten via video’s. Zo vergroot je merkbekendheid. Het gaat minder om de clicks – meer om je boodschap verspreiden. Zo gaan mensen aan je bedrijf denken, in plaats van dat je ze moet leiden naar je website via een advertentie.

Informatiedeling in plaats van leads?

Dat krijg je doorgaans moeilijk verkocht aan bedrijven. Zij verwachten namelijk leads om op te werken.

Maar het volstaat nu eenmaal niet om je alleen maar te focussen op de onderste laag van de funnel, op de mensen die vandaag koopklaar zijn.

Je werkt best met informatiedeling op de bovenste laag van de funnel. Zo blijf je top-of-mind en zichtbaar.

Hoe informatiedeling en leadgen-campagnes elkaar versterken

Deel je expertise en werk je op awareness? Zet dan je leadcampagnes niet af. Laat informatiedeling en leadcampagnes op elkaar inspelen.

Mensen die je video’s hebben bekeken in de awareness-fase kan je retargeten met een leadgenadvertentie. Dat versterkt elkaar.

Maar je mag je awarenesscampagnes niet gaan evalueren met dezelfde metrics als leadgeneration. Evalueer die campagnes op lange termijn.

Kennisdeling vraagt tijd. De impact van zichtbaarheid in de feed komt later en zal zich op andere manieren uiten.

Buyer enablement is geen korte termijn gegeven

Zie je niet meteen leads? Geen paniek.

Je ziet pas effect op lange termijn. De algoritmes van socialmediakanalen moeten ook eerst nog data verzamelen. Dus pas je advertenties niet aan omdat je denkt dat ze niet werken. 

Uiteraard wil je weten of de zichtbaarheid van je merk groter is.

Vraag daarom op je website: Vanwaar ken je ons?

Is dat van een video? Of een webinar? Of een LinkedIn-post?

Maak dat veld verplicht op je website. Want je weet niet altijd hoe iemand tot bij jou gekomen is.

Stel: iemand bekijkt enkele van je video’s. En besluit om twee weken later contact op te nemen met je bedrijf. Dan is dat volgens Google Analytics een ‘direct’ contact. Niet dus!

Want de flow ervòòr wordt niet gemeten.

En je kan dat ook niet afleiden uit de metrics op social media. Je kan wel het aantal views meten of cost per view. Maar je weet niet hoe succesvol die video was op vlak van je einddoel.

Bonustip: post je video’s ook organisch. De best werkende video boost je met paid ads.

Smeer je budgetten niet te dun uit

Bedrijven hebben vaak moeite om hun focus te houden qua budget. Omdat een bedrijf iedere businessunit bijvoorbeeld tevreden wil stellen. 

Maar dat werkt contraproductief: je smeert je budget te dun uit.

Focus op een paar campagnes waar je meer budget op zet, waardoor ze beter draaien. Hoe meer data en volume een campagne kan genereren, hoe beter die algoritmes erop kunnen inwerken.

Content maken: hoe begin ik eraan?

Start vanuit één stuk content, je pillar content. Daarvan kun je veel afgeleiden maken. Zoals snippets, quotes, carrousels of cijfermateriaal voor een whitepaper.

Dus heel veel content op basis van één groot stuk.

Die stukjes content adverteer je naar je doelgroep. Zo treedt er geen advertentiemoeheid op, want er is genoeg variatie. 

Je kunt bij een advertentie ook verschillende soorten copy schrijven. Zo leert het algoritme welke copy het beste werkt. Dat is het voordeel om met machine learning te gaan werken.

What the 🦊?

  • Mik niet alleen op de onderste laag van de funnel: deel je expertise via video’s voor de bovenste laag.
  • Smeer je budgetten niet te dun uit: hoe meer data en volume, hoe beter de algoritmes werken. 
  • Start vanuit één stuk content en maak veel afgeleiden om advertentiemoeheid te vermijden.
  • Vraag op je website vanwaar de bezoeker je kent: de metrics op social media vertellen je niet alles.
  • Laat informatiedeling en leadcampagnes op elkaar inspelen: gebruik retargeting om oriënterende prospects leadgeneratieadvertenties te tonen.

Strongtale - Team CTA

Start je verhaal hier

Winnen met content. Dat wil toch ieder bedrijf? Met StrongTale krijg je een contentmachine die jouw doelgroep maximaal informeert. Zo draai je sneller meer omzet. Benieuwd hoe we dat klaarspelen voor jouw organisatie?

of bel ons op +32 473 48 51 37

Je content consistent delen via je company page en persoonlijke profielen, da’s al half gewonnen. Je bent immers op een inhoudelijke manier zichtbaar, en da’s waar het om draait bij buyer enablement. Nog een stapje verder gaan en je expertise gegarandeerd tot bij je doelgroep krijgen? Dan ben je overgeleverd aan distributie via paid campagnes. Je kan perfect je droomdoelgroep samentellen en deze targeten met je content voor maximale consumptie van je boodschap. Doe dat trouwens vanuit de juiste mindset: het is niet per se de bedoeling dat gebruikers doorklikken naar je website. Het hoofddoel is dat mensen je boodschap zien verschijnen en tot zich nemen.

In deze aflevering van de Content Machine Podcast vragen we Cindy, paid social expert bij StrongTale en Websteak, hoe zij content verdeelt via sociale kanalen, waarom kennisdeling in de awareness-fase zo belangrijk is, en waarom bedrijven worstelen met hun advertentiebudget. Start!

De voordelen van paid ten opzichte van organisch

Paid adverteren is de perfecte aanvulling op organisch content plaatsen. Je kan gemakkelijk een specifieke doelgroep bereiken, zoals bijvoorbeeld mannen boven de 40 jaar, die in Antwerpen wonen, met bepaalde interessen en gedragingen op social media.

Het voordeel? Je kan je content opschalen en verder verspreiden in de feed.

Bij advertenties zie je vaak call-to-actions als Schrijf je in. Dat zijn advertenties die focussen op leads. De kern van buyer enablement is echter informatiedeling, eexpertise naar buiten brengen.

Want je moet je kennis zichtbaar maken in de feed.

Hoe? Door experten in je bedrijf aan het woord laten via video’s. Zo vergroot je merkbekendheid. Het gaat minder om de clicks – meer om je boodschap verspreiden. Zo gaan mensen aan je bedrijf denken, in plaats van dat je ze moet leiden naar je website via een advertentie.

Informatiedeling in plaats van leads?

Dat krijg je doorgaans moeilijk verkocht aan bedrijven. Zij verwachten namelijk leads om op te werken.

Maar het volstaat nu eenmaal niet om je alleen maar te focussen op de onderste laag van de funnel, op de mensen die vandaag koopklaar zijn.

Je werkt best met informatiedeling op de bovenste laag van de funnel. Zo blijf je top-of-mind en zichtbaar.

Hoe informatiedeling en leadgen-campagnes elkaar versterken

Deel je expertise en werk je op awareness? Zet dan je leadcampagnes niet af. Laat informatiedeling en leadcampagnes op elkaar inspelen.

Mensen die je video’s hebben bekeken in de awareness-fase kan je retargeten met een leadgenadvertentie. Dat versterkt elkaar.

Maar je mag je awarenesscampagnes niet gaan evalueren met dezelfde metrics als leadgeneration. Evalueer die campagnes op lange termijn.

Kennisdeling vraagt tijd. De impact van zichtbaarheid in de feed komt later en zal zich op andere manieren uiten.

Buyer enablement is geen korte termijn gegeven

Zie je niet meteen leads? Geen paniek.

Je ziet pas effect op lange termijn. De algoritmes van socialmediakanalen moeten ook eerst nog data verzamelen. Dus pas je advertenties niet aan omdat je denkt dat ze niet werken. 

Uiteraard wil je weten of de zichtbaarheid van je merk groter is.

Vraag daarom op je website: Vanwaar ken je ons?

Is dat van een video? Of een webinar? Of een LinkedIn-post?

Maak dat veld verplicht op je website. Want je weet niet altijd hoe iemand tot bij jou gekomen is.

Stel: iemand bekijkt enkele van je video’s. En besluit om twee weken later contact op te nemen met je bedrijf. Dan is dat volgens Google Analytics een ‘direct’ contact. Niet dus!

Want de flow ervòòr wordt niet gemeten.

En je kan dat ook niet afleiden uit de metrics op social media. Je kan wel het aantal views meten of cost per view. Maar je weet niet hoe succesvol die video was op vlak van je einddoel.

Bonustip: post je video’s ook organisch. De best werkende video boost je met paid ads.

Smeer je budgetten niet te dun uit

Bedrijven hebben vaak moeite om hun focus te houden qua budget. Omdat een bedrijf iedere businessunit bijvoorbeeld tevreden wil stellen. 

Maar dat werkt contraproductief: je smeert je budget te dun uit.

Focus op een paar campagnes waar je meer budget op zet, waardoor ze beter draaien. Hoe meer data en volume een campagne kan genereren, hoe beter die algoritmes erop kunnen inwerken.

Content maken: hoe begin ik eraan?

Start vanuit één stuk content, je pillar content. Daarvan kun je veel afgeleiden maken. Zoals snippets, quotes, carrousels of cijfermateriaal voor een whitepaper.

Dus heel veel content op basis van één groot stuk.

Die stukjes content adverteer je naar je doelgroep. Zo treedt er geen advertentiemoeheid op, want er is genoeg variatie. 

Je kunt bij een advertentie ook verschillende soorten copy schrijven. Zo leert het algoritme welke copy het beste werkt. Dat is het voordeel om met machine learning te gaan werken.

What the 🦊?

  • Mik niet alleen op de onderste laag van de funnel: deel je expertise via video’s voor de bovenste laag.
  • Smeer je budgetten niet te dun uit: hoe meer data en volume, hoe beter de algoritmes werken. 
  • Start vanuit één stuk content en maak veel afgeleiden om advertentiemoeheid te vermijden.
  • Vraag op je website vanwaar de bezoeker je kent: de metrics op social media vertellen je niet alles.
  • Laat informatiedeling en leadcampagnes op elkaar inspelen: gebruik retargeting om oriënterende prospects leadgeneratieadvertenties te tonen.

Start je verhaal hier

Winnen met content. Dat wil toch ieder bedrijf? Met StrongTale krijg je een contentmachine die jouw doelgroep maximaal informeert. Zo draai je sneller meer omzet. Benieuwd hoe we dat klaarspelen voor jouw organisatie?

of bel ons op +32 473 48 51 37